3 Mayıs 2014 Cumartesi

Online İtibarınızın Markanıza Etkileri

Online İtibar sayfamızda online itibarınızın markalarınıza etkilerinden kısa kısa bahsetmiştik. Bugün ise Online itibar yönetiminin markanıza etkisi ne kadar olur dikkat çekiçi bir istatiksel halini vermiş olacağız.
Online itibar yönetimi hakkında oluşturduğumuz sayfadan bilgi bulabilir veya online itibar yönetimi kategorimizden açılmış konulara bakarak bilgi edinebilirsiniz. 
Dijital dünyanın çok çabuk gelişmesi, değişmesini göz alırsak dijital dünyadaki itibarınızın bir o kadar önemli olduğunu görmemiz yeterli olacaktır. Hem kişisel olarak hemde kurumsal olarak online itibarınız düzğün bir şekilde yönetilmeli/takip edilmelidir.
İnsanların mobilleştiği ve sosyal medyayı aktif kullanmasıyla beraber her ne kadar küçük şirketler bu konuya önem vermese de büyük şirketlerin önem verdiğini görüyoruz.
Neden Büyük Şirketler Online İtibar Yönetimine Önem Veriyor?
Bu sorunun bir sürü cevabı olabilir genel olarak cevap verecek olursak, dijital dünyada rakiplerinin olduklarını biliyorlar, dijital dünyada başlarına neler gelebileceklerini biliyorlar diyebiliriz.
Neden Küçük Şirketler Online İtibar Yönetimine Önem Vermiyor?
Küçük ölçekli şirketlerde nedense kimse benimle uğraşmaz veya kim benim hakkımda kötü söz söyleyebilir tarzındaki duruşu sebebiyle önem vermiyor diyebiliriz.  Bu söylediklerim genel olarak söylendiğini her küçük şirketin veya büyük şirketin böyle olduğu düşünülmemeli.
Hep verdiğim gibi yine aynı örnek üzerinden gidecek olursam, e-ticaret sitesi olduğunuzu ve hakkında bir çok güzel yorum olduğunda insanlar sizi seve seve paylaşmanın yanında bir de alışveriş yapılacak site denilecektir. Yani internet üzerindeki itibarınız size kâr olacak dönecektir.
Digital Firefly tarafından hazırlanan infografik online itibar yönetiminin istatistiklerini veriyor. Online itibar yönetiminin etkilerini bir de istatiksel olarak bakacak olursak;
Tüketicilerin % 97′si internet üzerinden hizmet almadan önce daha önce hizmet almış insanların ürün veya hizmetler hakkındaki yorumlarına bakıyor. İnsanların % 75′i şirketlerin reklamlarında gerçekleri söylediğine inanmıyor. Yani reklam vererek ben itibarımı korurum havasında olan kişiler kaybetmeye mahkum olacaklarını belirtiyor istatistikler.

Digital Firefly hazırladığı infografikte online itibarınızı korumak için bilgilerde vermiş. Online İtibarınızı korumak için önerileri aşağıda bulabilirsiniz.
Digital Firefly online ortamlarda itibarınızı korumak için 7/24 hakkınızda bir şey söylendi mi bunun takibini yapmalısınız, seo çalışması yaptırmalısınız  gibi önerilerde bulunduğunu görüyoruz.
Online İtibar hakkında sizde bildiklerinizi bizimle paylaşırsanız daha kaliteli bir içerik olacağına eminiz. 
onlineitibayonetimi.org adresi için yazılmıştır. 

1 yorum: