14 Mart 2014 Cuma

E-Mail Pazarlama Nasıl Yapılmalıdır?

Bir önceki yazımızda e-mail pazarlamanın ne olduğunu ve neden kullanmamız gerektiğinden bahsetmiştik. Bu yazımızda ise e-posta pazarlama nasıl yapılmalıdır bundan bahsedeceğim.



 E-Mail Pazarlama yaparak inanılmaz az bir ücretle daha çok kullanıcılara ulaşma imkanınız bulunuyor. Bu durum ajansların markalara önerdiği pazarlama araçlarından biri oluyor. Sürekli olarak maillerimizi kontrol ettiğimizi bazen bu durum hastalık derecesinde olduğunu düşünürsek e-mail pazarlama gerçekten çok yararlı.

 Tabi insanlara adwords ile ulaşabiliyorsunuz fakat bu e-mail pazarlamaya nazaran daha fazla maaliyet ödemenize sebep oluyor. Herdijital pazarlama mecrasının olduğu gibi e-mail pazarlamanında belirli bir kuralları olduğunu unutulmaması gerekir. 

Müşterilerinize Göndereceğiniz İlk E-Mail – Hoşgeldiğiniz E-Maili 

Müşterileriniz sitenize kayıt olduğunda ona gönderdiğiniz hoşgeldiniz e-maili veya ilk mail bundan sonraki e-posta pazarlamanız için çok önemlidir.

Dikkat çekmeyen, kötü görünüme sahip bir e-posta kullanıcıların sizi spama almasına sebep olabilir. Sade, basit ve anlaşılır bir e-posta yeterli olacaktır. İlk mesajınız genel bir bilgi içermeli daha sonraki e-postalarınız müşterilerin ilgi alanlarına göre farklılık göstermelisiniz.

 E-Mail Listenizde Bulunan Müşterileri Tanıyın 

 E-Mail Pazarlama yapılacak bir marka veya müşteri için en önemli e-mail gönderilecek kişilerin bilgileri olacaktır. Bu konu hakkında e-mail pazarlama hizmeti aldığınız firmalar size müşteriler kişisel bilgilerini vermiyor gibi bir bahane söyleyebilir. Kullanıcılar bilgilerini vermek istemiyorlar gibi. Bu bilgileri almak için bir form kullanabilir veya bu formu doldurduklarından onlara özel bir hediye veya hizmetinizle ilgili indirim verebilirsiniz. Eğer belli bir müşteri datanız varsa bu datayla erkek, kadın, çocuk, hamile veya nişanlı gibi kategoriler ayırarak müşterilerinize doğru bir e-mail marketing(pazarlama) yapabilirsiniz. Bu konuda dikkatli olmalısınız çünkü ajanlar e-mail marketing yaptık diyor ve müşteriye verileri atıyor 100.000′leri bulan e-maillere markayla ilgili bilgi gönderiyor fakat bu mailleri sadece 100 kişi açıyor gibi bir veri çıkıyor. Bu da ne kadar doğru bir pazarlama olmadığını görüyoruz.

Müşterinizle Sağlam Bağlantılar Kurun 

 Facebook ve Twitter üzerinde nasıl kullanıcılara samimi ve sade bir dil kullanarak iletişime geçmelisiniz. E-posta pazarlamada da müşterinizle sağlam bağlantılar kullanmalısınız. Buna örnek vererek anlatmak istiyorum. Müşterinizin adını,soyadını, cinsiyetini, medeni durumunu, zevklerini, aldığı ürünleri gibi bir çok bilgisine sahipsiniz ve buna göre e-mail pazarlama yapıyorsunuz. Bu şekilde yaptığınız bir pazarlama kullanıcın hem hoşuna gider, hem maillerinizi açar hemde onunla sağlam bir bağlantı kurarsınız. Bu müşteriye yanlış bir e-posta pazarlama yapsanız bile o sizi spama almaz çünkü sizinle sağlam bir bağlantı kurmuştur.

E-posta pazarlama çok önemli bir mecra olduğunu bir kere daha belirtmek istiyorum. Bu mecrayı en kaliteli datayla kullanabilen markalar çok fazla müşteriyi kendilerine çektiklerini belirterek bu yazıma son veriyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder