17 Şubat 2014 Pazartesi

Sosyal Medyada Kriz Yönetimi


Sosyal Medya yazılarımıza devam ederken genellikle sosyal medya danışmanının en çok ortaya çıktığı nokta sosyal medyada yaşanan krizler olduğunu söylemiştik. Sosyal medya stratejilerinizi oluştururken en dikkat etmeniz gereken kriz dönümünde nasıl bir strateji yaratacağınızdır. Yarattığınız bu strateji ile sizin markanızın online itibarını yerle birde edebilir veya yükseltebilir. Özellikle sosyal medyanın hızlı bir şekilde bilgilerin yayılması krizleri inanılmaz derecede arttırabiliyor. Markalar veya ajanslar sosyal medyada kriz yönetmesi için gerekli stratejileri oluşturması gerektğinden bahsetmiştik.

Yazımızda sosyal medya stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz bunlardan bahsetmek istiyorum.
1 – Sosyal Medya Kriz Yönetimini Kim Yönetecek
Sosyal medyada oluşan krizlerin kimim yöneteceği ilk olarak belirlenmelidir. Hangi düzeydeki krizle kimin veya kimlerin ilgileneceğini netleştirin. Büyük krizler, büyük miktarda zaman ve insan kaynağı gerektirir.
2 – Size Göre Krizin Ölçümünü Belirleyin
Markanıza göre krizin belirli bir durumu olmalı. Markanızla ilgili müşterilerinden yapılan 5 olumsuz yorum kriz nedeni olabilir. Eğer kriteriniz buysa oluşturduğunuz sosyal medya kriz planını hayata geçirmeniz gerekiyor demektir.
3 – Olumsuz Yorumlara Karşı Hemen Cevap Verin
Kriz yaşıyorsunuz ilk olarak sakin bir şekilde sosyal medya krizinin neden dolayı oluştuğunu anlayın. Anladıktan sonra olumsuz yorumlara karşı sakin ve samimi bir şekilde cevap verin. Özellikle samimi bir şekilde verin diyorum çünkü olumsuz yorumlara karşı yapılan otomatikleşmiş mesajlar sizin krizi yönetmenizi zorlaştıracaktır.
4 – Sayfalarınızı Yorumlara Açık Bırakın
Kriz döneminde yapılacak en büyük hata paylaşımlarınızı yoruma kapatmaktır. Yoruma kapattığınızda hem farklı bir alanda müşterileriniz krizi oluşturmaya devam edecek ve sizde bu durumu kontrol altına alamayacaksınız. Sosyal medya dünyasında etkileşime kapalı bir sayfa, sansür olarak görüleceği için bu durum önemli olduğunu hatırlatmak istiyorum.
5 – Sosyal Medyada Takibini Gerçek Zamanlı Olarak Yapın
Sosyal medya krizinin ilk 6 saati çok önemli. 6 saat içinde stratejinizi düzgün bir şekilde işlerseniz çok fazla kişiye ulaşmadan krizi önlersiniz. Eğer bunu önleyemesseniz sonraki saatlerde kriz giderek daha fazla kişiye ulaşacaktır ve durum kontrolünüzden çıkacaktır. Artık herkes her şeyi görüyor, duyuyor ve başkalarına aktarıyor. Bu açıdan size karşı yapılan her şey bu hızda yayılırken sizde önlemlerinizi aynı hızda almalısınız.

Sosyal Medya Krizinde yapmamanız gerekenleri listelemek isterim:
- Olumsuz yorumlara karşı sert bir tavır takınılmamalı, sert bir cevap verilmemeli.
- Cevaplarınız gerçekçi olsun. Durumu düzeltmek adına söylediğiniz yalan sizin başınıza daha çok batıracaktır.
- Olumsuz yorum yapanları engelleme veya yorumlarını silme gibi yanlış bir tavır sakınlıkla takınmayın.
Sosyal Medya serimizinden Sosyal Medyada Kriz Yönetimi yazısını bitirmiş olduk.  Sosyal Medya Krizi önemini tekrar bastırmak ve tavsiye vermek istiyorum. Markaysanız sosyal medya danışmanınızı veya sosyal medya ajansınızdan sosyal medya krizinde yapılacak stratejinin ne olduğunu sormalısınız.
Bu yazı sosyalmedyadanismani.co için yazılmıştır. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder