13 Aralık 2013 Cuma

Hashtag Tabanlı Sosyal Medya Arama Araçları

Bu yazıda hashtag nedir,nasıl kullanılır, sosyal ağlarda hashtaglerinizi nasıl daha rahat takip edebilirsiniz onu anlattım.
Günümüzde hashtag, gündemizi takip etmemizi yarayan bir işlev haline geldi. Gündemi takip etme, etkinlikler hakkında neler söylenmiş, reklamlar hakkında neler söylenmiş gibi bir çok bilgiye ulaşabiliyoruz.
Twitter üzerinden gündeme dair hashtag’leri kolayca görebiliyorken facebook üzerinde görünmüyor böylece takip etmek zorlaşıyor. Hashtag’in önemi hemen hemen bütün sosyal ağlarda  kullanılıyor olmasından geldiğini belirtelim.



Bende size bu yazımda hashtag’leri takip etmenize yarar sağlayacak sosyal medya’da hashtag’leri arayan web tabanlı arama araçlarından bahsedeceğim.
Hashtag Nedir?
Kullanıcıların mesajları kategorize etmesini sağlayan bir semboldür.Tweet gönderilirken ana başlık gibi konumlanan “hashtag” kullanıcıların ilgilendiği konularda hızlı bilgi yayması ve mesajın doğru kitleye ulaşmasını sağlar.
Hashtag Nasıl Kullanılır?
Kelimenin başına “#” işareti getirerek o konu hakkında fikir beyan edebilir, konuşulanları takip edebilirsiniz.   
Kısa bilgilerden sonra bütün sosyal ağlar olmasa da genel olarak kullanılan sosyal ağlardan oluşturduğunu hashtag’leri takip edebileceğiniz web tabanlı araçlara geçelim.

Tagboard
Benim uzun zamandır kullandığı bir araç Tagboard. Reklamınızla ilgili, markanızla ilgili oluşturduğunuz hashtag’i Tagboard’ın arama kutusuna yazdığınızda  hangi sosyal ağlarda konuşulmuşsa onları size sunuyor. Kapsadığı sosyal ağlar ise şöyle; Twitter, Facebook, Vine, Instagram, Google+
Tagboard’ı Twitter, Instagram veya Facebook üzerinden giriş yaparak’ta kullanabilirsiniz bunun faydası bir hashtag ile ilgili board oluşturup bir daha arama kutusuna yazma gereği duymadan, tıklayarak o hashtagle ilgili bilgileri önümüze döküyor.
Tagboard  ile Board oluşturmak için yukarıda bahsettiğim sosyal ağlardan giriş yapmanı gerekiyor öncelikle. Sonrasında Create Tagboard sekmesine tıklayarak aşağıda ki resimde gösterilen ekran karşınıza gelecektir. Gerekli hashtag’i yazdıktan sonra açıklama kısmına girip, create tagboard butonuna tıklayarak board’ınızı oluşturabilirsiniz.
Hashtag ile arama yaptığınızda aşağıda resimde görebileceğiniz gibi size ayrı ayrı gösteriyor.




İstemediğiniz sosyal ağları’da aramadan çıkartabilirsiniz.
Tagboard’a gitmek için : https://tagboard.com/

Hashtags
Biraz karışık geldi bana ama fayda sağlayabileceğiniz bir araç.  Anasayfa’ya ilk geldiğinizde Trend olan hashtagleri görüyorsunuz. Alt kısma indiğinizde genel, iş,  tv gibi kategorilere ayırarak popüler hashtagler neler bunlarla ilgili bilgiler bulabiliyorsunuz.
Arama kutusuna sosyal medya yazdığımızda  analitik sayfasına yönlendirerek bize bir kaç sonuç verdi.
24 saatlik sosyal medya sonuçlarının grafiğini veriyor, sosyalmedya ile hashtag üreten kullanıcıları ve tweet’leri gösteriyor.
Forumlar, chat gibi bir çok sayfası da bulunuyor.
Sosyal medya sonuçlarını 24 saatlik durumunu gösteren grafiği aşağıda bulabilirsiniz.
Hashtags’e gitmek için tıklayınız: www.hashtags.org
Hshtags
Yakın zamanda açılan ve sosyal medya haber sitelerinde adını duyuran hashtag arama motoru hızlı bir giriş yaptığını söylemeliyim. Sosyal ağlardan  Facebook, Twitter, Youtube, Vimeo, Tumblr, Flickr, Instagram bulunuyor.
Login olmadan filtreleme özelliğini denediğimde doğru düzgün çalışmadığını not olarak söylemek istiyorum
Login seçeneklerinde facebook, instagram, twitter, vimeo, flickr seçenekleri bulunuyor.
Twitter ile login olmaya çalıştığımda herhangi bir giriş yapmıyor. Çalışmıyor demek istemiyorum daha beta olduğu için ama çalışmıyor maalesef. Normal kayıt olmak istediğimde mutlaka sosyal ağlardan birine giriş yapmış olma zorunluluğu konulmuş. Login olduğunuz zaman filtreleme özelliği az verimli olsa bile çalışıyor.
Login olduktan sonra karşımıza gelen ekran, arama yapmamızı istiyor.

Teknoloji hashtag’i arama yaparak sadece Twitter olanları filtrelemiştik aşağıda görebilirsiniz.

Başka hashtag arama için kullanabileceğimiz web tabanlı uygulamaları varsa bize bildirerek içeriğin daha genişlemesine yardımcı olabilirsiniz. Yorumlarınızı bekliyor olacağım.
Bu yazı Sosyal Medya Kulübü için yazılmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder